Meny
Förlängd bytesrätt | Inköp som sker från 2024-12-03 har bytesrätt fram till 2025-01-12.
Vid ångrat köp kan varorna enkelt returneras. Vingåkers Factory outlet AB tillämpar 14 dagars ånger- och returrätt som beräknas från dagen efter du hämtat ut din försändelse.
För samtliga returer, bifoga plock-/följesedel med notering vilka varor som returneras. Det går även bra att lägga med en notering med angivet ordernummer samt orsak till retur. Alternativt kan Konsumentverkets ångerblankett användas, men det är inget krav.
https://stpubshop.blob.core.windows.net/publikationer/angerblankett-2022-konsumentverket.pdf
Kostnaden för returfrakten står alltid kunden för själv. Vi skickar med en returfraktsedel i alla beställningar, som debiteras med 79kr, vid hanterandet av din retur. När returen hanterats hos oss bekräftas detta via mejl.
Varan ska vara i originalskick, i sin originalförpackning och med etiketterna kvar. Returen godkänns inte om varan är använd eller tvättad. Bad- och underkläder kan returneras om lappar/etiketter och plastskydd sitter kvar och att produkten är oanvänd i originalförpackning. Skokartonger måste emballeras väl. Obs! inga klisteretiketter eller tejp får fästas direkt på skokartongen.
Returnera produkten enligt vår returpolicy. Lägg en ny beställning i vår webbshop på önskad bytesvara. Kontakta vår kundtjänst via webshop@vfo.se och ange det nya ordernumret för att erhålla fri frakt på bytesvaran (vid byte av vara under fri fraktgräns).
Vid retur sker återbetalningen inom 14 dagar när returen är hanterad. Om du har betalat med betalkort/Swish sker återbetalningen till det betalsätt som valdes vid köpet. Om du valt faktura justeras beloppet för returen och fakturan uppdateras hos Avarda. Vid betalfrågor, kontakta Avarda kundservice@avarda.se eller telefonnummer: 010 888 51 75. Direktlänk: https://minasidor.avarda.se/auth/login
Vid reklamation av defekt vara eller felleverans, kontakta vår kundtjänst via e-postadress: webshop@vfo.se. Ange ditt ordernummer, önskad åtgärd och bifoga bild på reklamationen. Vi står för kostnaden av returfrakten vid godkända reklamationer och fellevererade varor.
För alla paket som inte hämtas ut från postombudet debiteras en avgift på 250kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrar dig efter att paketet skickats från oss måste du själv hämta ut försändelsen och returnera paketet. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som outlämnat och debiteras därefter.
Dessa cookies bär på information om hur vår webbplats användarupplevelse presterar och hjälper oss i vårt arbete med att ständigt förbättra användarvänligeheten, vår kundupplevelse samt andra liknande funktioner.
Cookie för personalisering används för att anpassa din upplevelse på vår webbplats, baserat på dina preferenser, köphistorik och navigeringshistorik. Detta ger dig som kund mer relevanta erbjudanden och förbättrar din användarupplevelse på vår webbplats.
Marknadsföring Cookies används för reklam och annonsering. Detta gör att vi, med hjälp av våra partners, kan kommunicera enligt din preferenser och visa de typer av erbjudanden som vi tror är mest relevanta för dig